"> ");
100%
LESSONS & TOPICS

Οι Θέσεις Των Ηρώων Στο Σκηνικό

Οι Θέσεις Των Ηρώων Στο Σκηνικό

 

 

Video – Οι θέσεις των ηρώων στο σκηνικό

 

#accordions-5987{display: none;}
#accordions-5987 {
text-align: left;
}
#accordions-5987{
background: url() repeat scroll 0 0;
padding: 0;
}
#accordions-5987 .accordions-head{
background:rgba(221,153,51, 1) none repeat scroll 0 0;
margin:1px;
padding:10px;
}
#accordions-5987 .accordions-head-title{
color:#ffffff;
font-size:14px;
font-family:;
}
#accordions-5987 .accordions-head-title-toogle{
color:#ffffff;
font-size:14px;
}
#accordions-5987 .accordions-head:hover .accordions-head-title{
color:#000;
}
#accordions-5987 .ui-state-active{
background: #4b8fe3;
}
#accordions-5987 .accordion-content{
background:rgba(255,255,255,1) none repeat scroll 0 0;
color:#333333;
font-size:13px;
font-family:;
margin:0;
padding:10px;
}
#accordions-5987 .accordion-icons{
color:#565656;
font-size:16px;
}
#accordions-5987 .accordions-head:hover .accordion-icons{
color:#999;
}
#accordions-5987{}
#accordions-5987 .accordions-head{}
#accordions-5987 .accordion-content{}

Video Transcript

Γεια σας,

Η ενότητα των μαθημάτων που ακολουθεί αναφέρεται σε σημαντικότατες προγραμματιστικές έννοιες.

Η γνώση τους θα σας βοηθήσει να βάλετε ισχυρές βάσεις για να κατανοήσετε τον προγραμματισμό των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Η ενέργεια που είναι απαραίτητη να κάνετε τώρα είναι να παγώσετε το βίντεο αυτό και να ανοίξετε σε ένα άλλο παράθυρο το Scratch.

Είναι απαραίτητο να δοκιμάζετε οτιδήποτε προτείνει ο Steve. Μόνο έτσι θα καταφέρετε να επιτύχετε τους στόχους αυτού του μαθήματος.

Να θυμάστε πως όσο πιο πολύ ώρα περνάτε με την εφαρμογή τόσο καλύτεροι ή καλύτερες θα γίνεστε!

Να θυμάστε λοιπόν. Παγώνουμε συχνά την εικόνα και δοκιμάζουμε στο Scratch.

Steve μπορείς να ξεκινήσεις..

Γεια σας.

Η προγραμματιστική έννοια που θα συζητήσουμε σε αυτό το μάθημα είναι οι συντεταγμένες. Οι συντεταγμένες είναι μια πολύ σημαντική προγραμματιστική έννοια καθώς καθορίζουν την θέση των αντικειμένων στο σκηνικό. Η κατανόηση τους θα σας βοηθήσει ιδιαίτερα στην δημιουργία παιχνιδιών με το scratch.

Αργύρη! Θα χρειαστώ την βοήθεια σου στην οθόνη.

Το σκηνικό στο Scratch έχει μήκος 480 εικονοστοιχεία και ύψος 360 εικονοστοιχεία.

Για να καθορίσει ο προγραμματιστής την ακριβή θέση ενός αντικειμένου στο σκηνικό θα πρέπει να ορίσει ακριβώς τις συντεταγμένες του.

Αργύρη, θα χρειαστώ την βοήθεια σου στην οθόνη

Οι συντεταγμένες είναι 2 αριθμοί. Ο πρώτος αριθμός, που έχει την ονομασία Χ, ορίζει την οριζόντια θέση του αντικειμένου στο σκηνικό. Ο δεύτερος ονομάζεται Υ και ορίζει την κατακόρυφη θέση του αντικειμένου στο σκηνικό

Οι τιμές που μπορεί να πάρει η συντεταγμένη Χ είναι μεταξύ των -240 και του 240. Αν έχει τιμή -240 τότε βρίσκεται κάπου στην άκρη αριστερά της σκηνής. Αν έχει τιμή 0 στην μέση του σκηνικού ενώ αν έχει τιμή 240 στην δεξιά άκρη του σκηνικού.

Οι αντίστοιχες τιμές της συντεταγμένης Υ είναι από  -180 μέχρι 180. Αν το αντικείμενο έχει τιμή Υ = -180 τότε η θέση του θα είναι στο κάτω άκρο του σκηνικού ενώ αν είναι 180 στο πάνω άκρο του.

Για να προσδιοριστεί η ακριβής θέση ενός αντικειμένου αναφέρουμε τις συντεταγμένες του ως ζεύγος. Η θέση (0,0) σημαίνει πως το Χ=0 και το Υ=0 και βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο του σκηνικού

 

Ας μεταφερθούμε όμως στην εφαρμογή του scratch για να δούμε ορισμένα πράγματα στην πράξη.

Μόλις ξεκινά η εφαρμογή, από προεπιλογή στο νέο έργο, υπάρχει το αντικείμενο με όνομα: «αντικείμενο 1» που είναι η γνωστή μας γάτα.

Το όνομα του αντικείμενου το βλέπουμε εδώ και μπορούμε να το αλλάξουμε αν θέλουμε. Συνήθως αλλάζουμε το όνομα κάθε αντικείμενου που χρησιμοποιούμε σύμφωνα με αυτό που απεικονίζει η μορφή του. Ας το αλλάξω σε «cat».

Προσέξτε πως η θέση της γάτας, φαίνεται να είναι στο κέντρο του σκηνικού. Η ακριβής της θέση προσδιορίζεται όπως είπαμε από τις συντεταγμένες της. Όπως βλέπετε βρίσκεται στην θέση 0,0. Δηλαδή ακριβώς στο κέντρο του σκηνικού.

Μπορώ με το ποντίκι μου να μετακινήσω την γάτα σε όποιο σημείο του σκηνικού θέλω. Κοιτάξτε καθώς την μετακινώ πως μεταβάλλονται οι τιμές του Χ και του Υ. Ας την αφήσω εδώ.

Ας τώρα προσπαθήσω να αλλάξω θέση στην γάτα δημιουργώντας ένα σενάριο για αυτή. Τα τουβλάκια που θα χρησιμοποιήσω είναι χρώματος μπλε. Θα προσπαθήσω να πειραματιστώ για λίγο με αυτές τις εντολές. Αφού παρακολουθήσετε τις προσπάθειες μου σας συστήνω να κάνετε το ίδιο στο δικό σας παράθυρο του Scratch.

Μουσική παρακαλώ…