"> ");
#accordions-6045{display: none;}
#accordions-6045 {
text-align: left;
}
#accordions-6045{
background: url() repeat scroll 0 0;
padding: 0;
}
#accordions-6045 .accordions-head{
background:rgba(221,153,51, 1) none repeat scroll 0 0;
margin:1px;
padding:10px;
}
#accordions-6045 .accordions-head-title{
color:#ffffff;
font-size:14px;
font-family:;
}
#accordions-6045 .accordions-head-title-toogle{
color:#ffffff;
font-size:14px;
}
#accordions-6045 .accordions-head:hover .accordions-head-title{
color:#000;
}
#accordions-6045 .ui-state-active{
background: #4b8fe3;
}
#accordions-6045 .accordion-content{
background:rgba(255,255,255,1) none repeat scroll 0 0;
color:#333333;
font-size:13px;
font-family:;
margin:0;
padding:10px;
}
#accordions-6045 .accordion-icons{
color:#565656;
font-size:16px;
}
#accordions-6045 .accordions-head:hover .accordion-icons{
color:#999;
}
#accordions-6045{}
#accordions-6045 .accordions-head{}
#accordions-6045 .accordion-content{}
Αθηνά | Γεια σας!
Σε αυτήν την σειρά μαθημάτων θα παρουσιαστεί η διαδικασία, βήμα προς βήμα, της δημιουργίας του ηλεκτρονικού παιχνιδιού με όνομα «Το κυνήγι της μπανάνας».
Το λογισμικό που θα χρησιμοποιηθεί είναι το scratch.
Αν έχετε άγχος ότι θα δυσκολευτείτε καλύτερα να το αποβάλλετε. Πιστέψτε με θα τα καταφέρετε και συγχρόνως θα διασκεδάσετε!
Ο Steve θα είναι ο εκπαιδευτής σας σε όλη αυτήν την διαδικασία. Ο ίδιος όμως, κατά την εξέλιξη των μαθημάτων, συχνά θα δανείζει την φωνή του σε ειδικούς επιστήμονες που έχουν αναλάβει να αναλύσουν περισσότερο για εσάς, κάποιες σημαντικές λεπτομέρειες της διεργασίας δημιουργίας των παιχνιδιών.
Το πρώτο μάθημα χωρίζεται σε 2 μέρη. Στο πρώτο μέρος θα ακούσετε τον Steve να σας παρουσιάζει το παιχνίδι που θα φτιάξετε αναλύοντας τα συστατικά του στοιχεία. Το δεύτερο μέρος, περιλαμβάνει περισσότερο δράση. Θα δημιουργήσετε τον πρώτο χαρακτήρα και θα προγραμματίσετε την συμπεριφορά του.
Ανυπομονείτε; Ας ξεκινήσουμε! |
Stevie | Καλησπέρα! Ήρθε επιτέλους η ώρα να δημιουργήσετε το πρώτο σας παιχνίδι.
Δεν θα δυσκολευτείτε να τα καταφέρετε. Ακολουθήστε με ακρίβεια τα βήματα που θα σας πω και όλα θα πάνε καλά!
Αρχικά, παρακολουθήστε λίγα δευτερόλεπτα από το παιχνίδι που πρόκειται να φτιάξουμε. Το παιχνίδι λέγεται «το κυνήγι της μπανάνας». Ο λόγος που ονομάζεται έτσι το παιχνίδι είναι προφανής και θα το καταλάβετε αμέσως!
Βίντεο παρακαλώ! (χτύπημα δακτύλων)
Σύντομα θα φτιάξετε εσείς αυτό το παιχνίδι και θα προκαλέσετε τους φίλους σας να περάσουν το ατομικό σας ρεκόρ
Αρχικά ας ξεκαθαρίσουμε ορισμένα βασικά στοιχεία του παιχνιδιού. Όλα τα παιχνίδια έχουν έναν σκοπό. Ο σκοπός του «Κυνηγιού της μπανάνας» είναι να συλλεχθούν όσες περισσότερες μπανάνες είναι εφικτό.
Η μαϊμού συλλέγει μπανάνες προσπαθώντας όμως να αποφύγει τα τρομερά λιοντάρια που κυνηγάνε να φάνε αυτή! Αυτό ακριβώς το τελευταίο προσδιορίζει και τον μοναδικό κανόνα του παιχνιδιού. Ο ήρωας του παιχνιδιού επιτρέπεται να κινηθεί με οποιοδήποτε τρόπο στην οθόνη του παιχνιδιού αλλά δεν επιτρέπεται να ακουμπήσει τα λιοντάρια. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο συμβεί το παιχνίδι τελειώνει.
Βασικός χαρακτήρας του παιχνιδιού είναι η μαϊμού. Η μαϊμού κινείται σε όλο το μήκος και το πλάτος της οθόνης – ακολουθώντας τον δείκτη του ποντικιού!
Βασικός χαρακτήρας – αντίπαλος είναι τα λιοντάρια, τα οποία είναι 3 στον αριθμό. Κινούνται και αυτά σε όλη την οθόνη. Κινούνται μάλιστα με διαφορετικό τρόπο και διαφορετική ταχύτητα το ένα από το άλλο.
Ακόμη ένα αντικείμενο του παιχνιδιού μας είναι οι μπανάνες. Οι μπανάνες εμφανίζονται σε τυχαίες θέσεις στην οθόνη του παιχνιδιού. Κάθε φορά που η μαϊμού ακουμπάει ένα τσαμπί με μπανάνες το σκορ ανεβαίνει κατά 1.
Το παιχνίδι παίζεται αποκλειστικά με το ποντίκι ή την επιφάνεια αφής αν διαθέτετε κάποιον φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή.
|
Όλα τα προγράμματα του scratch γίνονται από την ένωση χρωματιστών τουβλακίων ή αλλιώς μπλοκ όπως τα κομμάτια ενός παζλ.
Κάθε τουβλάκι είναι μια εντολή που λέει σε ένα αντικείμενο τι να κάνει.
Τα 5 διαφορετικά αντικείμενα που περιέχει το παιχνίδι μας διαθέτουν το κάθε ένα το δικό του σενάριο.
Σενάριο είναι το σύνολο των εντολών – οπότε και μπλοκ – που χρησιμοποιούμε εμείς οι προγραμματιστές για να καταφέρουμε να αποδώσουμε την συμπεριφορά που επιθυμούμε σε κάθε αντικείμενο.
Για να είμαι περισσότερο σαφής, πιο σωστό θα ήτανε να πω πως σενάριο αποτελεί μια στοίβα από τουβλάκια (οπότε και εντολές) σε ένα αντικείμενο.
Σημαντικό να αναφερθεί είναι επίσης πως ένα αντικείμενο μπορεί να διαθέτει περισσότερες στοίβες με τουβλάκια οπότε και περισσότερα σενάρια. Όλα τα σενάρια μαζί καθορίζουν την συμπεριφορά του αντικειμένου αυτού στο παιχνίδι.
|